Malaga

20 december 2019 - Málaga, Spanje

Grote maar saaie camperplek in Malaga, maar ‘t is de bedoeling daar alleen maar te slapen. Prima fietsverbinding naar centrum langs de boulevard brede fietspaden, maar dan opeens houdt het op en zoek het dan maar zelf uit. Gelukkig hebben ze in Spanje de regel dat je 1.50 meter breedte afstand moet houden van de fietsers, dus vinden we onze weg wel. Eerst naar Centro Pompidou aan de haven. Mooi gebouw, kleurrijk glas in een vierkant bovengronds en ondergronds grote zalen met werken van bekende kunstenaars. Er is nog veel meer te zien en buiten schijnt de zon. Gezellige drukte en we worden weer eens door landgenoten aangehouden die direct respect uitspreken over onze fietstocht helemaal vanuit Friesland. Dit vanwege het vlaggetje aan de hondenkar. Grappig dat men denkt dat als je met een fietskar rijdt grote afstanden aflegt. Nou wij vinden een fietstocht door het drukke Malaga al een hele onderneming. Nog 2 dagen Malaga volgen met het besef nog lang niet alles van deze mooie stad te hebben gezien.

1. Irma dakman:
    20 december 2019
    Malaga, heerlijke stad! Lekker heet en smerig, goeie herinneringen aan.