Mosquito’s

15 november 2021 - El Saler, Spanje

Hebben we een mooi plekje direct aan het strand, worden we lek gestoken. Zelfs Beike moeten ze hebben, ze hapt naar alle kanten naar die rot muggen. Aan de bijna verlaten boulevard blijven ze weg net als de toeristen die elkaar waarschijnlijk in het hoogseizoen voor de voeten lopen. Er zijn nog enkele terrassen open. Het menu ‘del dia’ lijkt ons wel wat, maar we hebben geen rekening gehouden met de Spaanse etenstijden, we moeten minstens 2 uur wachten voor aan onze lekkere trek voldaan wordt. Maar een fris pilsje gaat er op deze zonnige dag wel in. En voor de Nederlandse prijs van één heb je er hier twee. Begrijp niet hoe het kan maar profiteer ervan, we blijven Nederlanders!! Maar een fooi kan er wel vanaf, want ook hier kan je van de lucht niet leven. De rest van de dag geen last van muggen 🦟, maar de volgende ochtend is het weer prijs. Onze vrije plek ligt naast een natuurgebied met moeras.  Onze campervriend (bekend van de CP van Maastricht😜) blijkt 2 km van onze volgende stek te bivakkeren en later in de middag brengt hij ons op de hoogte van zijn camperavonturen. De volgende dag fietsen we met z’n 3en de Via Verde van Benicasim naar Orpesa. Een oude spoorlijn nu omgetoverd in een fietspad met uitzicht op zee en achterland. Het is zaterdag en we zijn er niet alleen. Maar iedereen geniet lopend of fietsend van deze prachtige route.

1. Ria:
    👍👍👍
  2. Pat:
    15 november 2021
    Hallo, hier de campervriend.
    Zoals je als schreef; Het was genieten een prachtige route die via verde. Tot weerziens in Maastricht.
  3. Mirjam:
    15 november 2021
    Die muggen, ja, da,s jammer. Maar die fietstocht lijkt me te gek! Het is hier miezerig..
  4. Petra dragstra:
    16 november 2021
    Vandaag weer een Via Verde gefietst met 2 tunnels van elk 1 km lengte en 10 kortere. Fantastisch!!
  5. Henry:
    16 november 2021
    Is dat de spoorlijn fietsroute die we ook hebben mogen fietsen?
  6. Petra dragstra:
    Nee dat was in Andalusië, deze was -/- 80 km boven Valencia
  7. Petra Dragstra:
    16 november 2021
    Het was een veel kortere route 80 km boven Valencia. Vandaag gaan de Via Verde d’Alcoi fietsen 🚴🏿‍♀️ zijn net bij het beginpunt.
  8. Henry:
    16 november 2021
    Die was heel erg mooi :)