Prato de dia (maaltijd van de dag)

6 december 2019 - Odeleite, Portugal

Tot nog toe smaakt de zelfgemaakte hap op m’n tweepits beter dan de hap van de dag. En je moet hier al helemaal geen vegetariër zijn want de porties vlees zijn enorm. Maar als er dan in geen velden of wegen een bakker te vinden is en je onderweg je maag toch wat begint te borrelen, is zo’n dorpscafeetje een uitkomst. Ook al heeft het gehucht nog geen 100 inwoners er is altijd wel een een eethuisje te vinden. En als je dan rond 13.00 uur een rij auto’s ziet staan rond een huis met “Delta” is er ook een prato. Zo ook in Alcaria waar de waardin ons al stond op te wachten. Met de hond mochten we wel in het rookhok!! Uitschot ben je in Portugal met een hond!! Maar ramen open en de zoon werd erbij geroepen want die sprak een mondje Engels. Een mond die nog nooit een tandarts had gezien (ik weer nog wel een goeie). Hij prees de producten met zoveel trots aan: alles vers en uit de buurt. Ze kwamen niet in een supermarkt. Die hier ook niet is, de dichtstbijzijnde in Castro Marim.  Je moet de plaatselijke ondernemers steunen, dus zullen we nog vaak een prato de dia eten.

1. Pat:
    Haha geweldig verhaal😂
    En was het lekker? En toch vegetarisch?
  2. Petra dragstra:
    6 december 2019
    Oh leuk dat je m’n blog leest, door jullie ben ik er aan begonnen. Nee, wij zijn niet vegetarisch wel flextarisch zoals het tegenwoordig gebruikelijk is😜 En gek op kaas, probeer ze hier allemaal uit. Waarom blijven jullie niet in Spanje? Nederland is koud en nat en somber, maar ook wel gezellig met kerst⛄️❄️ Tot ooit
  3. Irma dakman:
    6 december 2019
    In Portugal is het net zo'n lekker weer als in Spanje, dus je hebt groot gelijk dat je rondreist, laat de mensen maar kletsen. Alleen die arme perro… om steeds als een hond te worden behandeld door die primitieve Iberieërs. Dat ze elke dag hompen vlees verorberen verbaast me dan ook niks. We zien jullie in de lente wel weer opduiken aan onze beschaafde kusten, ins'allah!
  4. Pat:
    6 december 2019
    We blijven inderdaad niet in Spanje om met de kinderen samen kerst te vieren. En met onze twee honden vliegen gaat ook niet lukken. We zijn nu in Frankrijk op een kerstmarkt.