Ria Formosa

2 december 2019 - Tavira, Portugal

De antibiotica kuur slaat deze keer wel aan, het gezwel wordt kleiner. Dus daar hebben we het niet meer over.
De “welgevormde Laguna”, (nee het gaat niet over mij😜) dat is de vertaling van Ria Formosa, geeft elk uur van de dag een ander beeld. Het blijft inspireren. Elke ochtend komen mensen uit het dorp bij eb clams (schelpdieren) zoeken, de lieslaarzen gaan aan of men gaat blootsvoets het wad op. Dat willen we ook meemaken! Niet dat we op clams jacht gaan maar wel via de zand/modderbanken naar de smalle duinenrij waar de mooiste schelpen op mij liggen te wachten. Het is een prachtig gebied met veel vogels: grote witte reigers, koeten, eenden, grote en kleine waadvogels. En als de reigers hun buik vol hebben komen de lepelaars met hun stofzuigersnavel de rest schoonvegen. Hier blijven we een nog wel een paar dagen, dit verveelt niet.

1. Dianne:
    3 december 2019
    Dat klinkt als een plek die ik ook wel ooit wil bezoeken.
  2. Tilly van helden:
    3 december 2019
    Fijn dat het beter gaat met jou Petra. Het wordt ook wel tijd zeg!!
    Mooi verslag hoor, jullie genieten duidelijk héél erg.
    Eb en vloed, dat blijft toch ook heel bijzonder.
    liefs, TIL
  3. Petra dragstra:
    6 december 2019
    Dat reizen is niks voor jou maar als je hier even om het hoekje zou kunnen kijken, zou dat wel leuk zijn. Kunnen we samen genieten.
  4. Jos Gijsen:
    3 december 2019
    Zo'n mooie omgeving met al die vogels ; daar blijf je van genieten !
  5. Petra dragstra:
    6 december 2019
    Was je maar even hier, kan je meegenieten. Nu moet je het met de foto’s doen. Maar dat scheelt een hele reis. En Limburg is ook mooi.
  6. Hein:
    4 december 2019
    Daar word je toch super welgemoed van en tegelijkertijd ook nederig en eerbiedig t.o.v de schoonheid en natuur.
    Heerlijk om zo het leven te kunnen vieren.
    Hopelijk is die last van een tandontsteking snel voorbij.
    Vajo con dios!
  7. Petra dragstra:
    6 december 2019
    Ja Hein het gaat goed met ons gemoed. Het is hier ook zo mooi en rustig. In de zomer moet je hier niet zijn. Leve de pensionades, wij genieten wel.
  8. Pat:
    5 december 2019
    Hey Petra en Coen.
    Heb net jullie blog weer even bij gelezen en de foto’s bekeken. Wat een leuke verhalen en wat een mooie foto’s! Het is daar in het zuiden van Portugal goed vertoeven.
    In januari komen wij ook die kant op.
    Geniet van alles en rij voorzichtig.
  9. Marianne:
    6 december 2019
    Wat een prachtige foto's sturen jullie ons! heel erg mooi.
    Sterkte met de pijn en hopelijk helpt de kuur snel.
  10. Petra dragstra:
    6 december 2019
    Ik denk vaak aan m’n vriendjes en dan maak ik maar weer een foto, kunnen ze toch meegenieten.😜
  11. Mirjam:
    18 december 2019
    Ik lees nu pas je blog. Wat een goede gezellige schrijfster ben jij. Ik zie de beelden voor me en leef mee.
  12. Petra dragstra:
    19 december 2019
    Wat lief van je dat je mijn blog waardeert. Als ik ze nog eens na lees geniet ik er ook weer van. Zo hebben we dubbel plezier. Twee voor de prijs van één. We blijven Hollanders 😜