Som zit het mee, soms zit het tegen.

11 december 2019 - Sevilla, Spanje

Als je op een enge hoge helling van 20% staat en je moet daar ook nog keren, ben ik blij dat ik niet achter het stuur zit. Maar hebben dan wel een unieke parkeerplaats😜 Helaas is het lachen snel voorbij want als we weg willen rijden zegt de display van de Ducato: de versnellingsbak is buiten werking. Dus krijg je hem niet in de versnelling. Na 3 pogingen loopt ie weer als een trein. Maar als dat vervolgens nog eens gebeurd begin je toch je zekerheid wat kwijt te raken. Na een nachtje slapen besluiten we dat dit voorlopig de laatste nacht in Portugal is en gaan we op weg naar Spanje. We zijn nauwelijks 30 km van de grens. Onderweg hebben we geen startproblemen meer en gaan we naar Ă©Ă©n van de mooiste steden in Spanje: Sevilla !! Het is maandag maar ontzettend druk in de stad, je kunt over de hoofden lopen. Wat een verschil met Odeleite, maar juist die afwisseling is leuk. De kerstboom is vooral mooi als hem van binnen kunt fotograferen. El cielo, een verlichte hemel. Zie foto.
De volkswijk Triana hebben we eigenlijk nog nooit goed bezocht, hoewel we al 5 x in Sevilla zijn geweest. Dus die is nu aan de beurt. De miradors: de grote ijzeren balkons met glas in de nauwe straatjes en het Centre Ceramica zijn bekende highlights van Triana. Overal zie je de prachtige azulejos, ook de straatnamen zijn van tegels gemaakt. En van veel huizen staan de deuren open zodat je de mooi betegelde hallen kunt zien. We fietsen weer terug naar de Camperplaats en Beike heeft weer veel bekijks als ze parmantig in haar kar staat. Morgen weer een plek zoeken waar ze kan rennen.

Flamenco onder de bogen van Place d’EspagnaAlcázar in Sevilla

1. Jacques:
    12 december 2019
    Ja Sevilla is een pracht stad he. Cordoba mogen jullie ook niet overslaan!! Geniet ervan.