We zijn weer thuis….

20 februari 2022 - Maastricht, Nederland

Tja aan alle goeds komt ooit een einde..De laatste reisdagen werden al flink kouder en dan trekt het vooruitzicht naar ons warme huisje ons zo dat we de TomTom op Thuis zetten. De laatste overnachting is bij een kasteel 20 km ten zuiden van Parijs, de pereferique gaf geen problemen en ik heb ook nog een paar honderd km. gereden zodat we snel thuis waren.
Wat hebben we het fijn gehad en wat komen we met veel mooie herinneringen thuis.

Ten eerste de mooie ontmoetingen met locals en medekampeerders.

Mooie ontmoeting met lieve mensenDeze lieve mensen een Roemeen en Hongaarse, inwoners van Pera. Als dank voor hun mooie verhalen en humor, gaf ik ze een potje dadels ingelegd in Port mee, mijn eigen recept! Hij is kok en gaat het vast namaken!!

Ten 2e Het licht in de barrocal is zo helder!

Huisje verscholen in het groenEn de lucht zo blauw

Ten 3e de kleuren van het landschap,

Kopermijn

de huizen en de bloemen,

Mimosa

het wasgoed aan de lijn!

Grote maten

En dan al die mooie oude deuren. Wie zijn daar allemaal binnengegaan?

Deur met kattegat In ieder geval de kat…

Ten 4e de eeuwenoude geschiedenis van de door de katholieken verjaagde Moren en Joden. Heb er een boek overgelezen maar dat druipt van het bloed.
Er is nog zoveel meer waar mooie herinneringen aan hebben, we kunnen weer even vooruit. Maar nu Aon de Geng, de bus moet leeg en schoongemaakt worden voor de volgende trip! En we moeten weer wennen aan het grote huis. Wat een afstanden loop je in zo’n huis. Toch, zo’n compact huisje op wielen is leuk voor 3 1/2 maand er gaat niets boven je eigen veilige huisje.
Tot gauw ziens en lieve groeten van

Petra (foto’s en tekst)

Coen (met de flam in de sigaret - trucker)

Beike onze snollebol

1. Mirjam:
    20 februari 2022
    Wat moet dat schrikken zijn hier,dat miezerige weer. Maar wat gezellig dat jullie weer thuis zijn! Ik zie jullie snel
  2. Dianne:
    20 februari 2022
    Welcome back! En gauw tot ziens
  3. Margreet:
    20 februari 2022
    Wat is het mooi dat jullie het zo naar je zin hebben gehad en ook weer blij zijn om weer thuis te zijn!
  4. Tilly van helden:
    20 februari 2022
    Welkom thuis lieve Peet, Coen en Beike.
    En nu heerlijk bij-praten met de mensen in jullie gezellige buurtje.
    liefs, TIL
  5. Coen:
    20 februari 2022
    Vanaf de warme kamer via de koude gang is een heel eind In de bus stap je warm in bed en Beike weet dat we er allemaal zijn. Zij protesteerde afgelopen nacht met kleine blafjes omdat ze alleen in kamer was en ons niet hoorde snurken
  6. Pat:
    20 februari 2022
    Aan alle goeds komt een eind ……..hoewel, in Maastreech aan de Maas kan het ook heel mooi, gezellig en leuk zijn.
  7. Carry:
    20 februari 2022
    Ineens met grote stappen snel thuis. Tot gauw.
  8. Karin:
    20 februari 2022
    Welkom thuis en bedankt voor de verhalen en foto's, dat was genieten!
  9. Ria:
    20 februari 2022
    Het paard ruikt de stal aan het einde van de vakantie.
  10. Petra dragstra:
    20 februari 2022
    Niet het paard maar Beike ruikte de stal, ze was niet te houden toen we de weg indraaiden. Maar weer veilig thuis en dat is goed!!