“Op en del”

4 februari 2022 - Alte, Portugal

Rocha de Peña een steile klim naar en over de rotsen in de barrocal; het berggebied in de Algarve. Tja echt wel hoog klimwerk en lange afdalingen. Wij hebben het altijd over op en del, schijnt Fries te zijn voor hoog en laag!

Uitzicht tijdens wandeling Rocha de Peña De Barrocal

Lopen doe je niet om grote afstanden te overbruggen maar voor de vergezichten, de stilte en natuurlijk om lekker moe te worden.

Rocha de Pena
Tijdens al onze tochten is het oorverdovend stil, geen mede wandelaars te bekennen. Alles wat hier vliegt zijn vogels, geen vliegtuigen te zien of te horen. Soms is het moeilijk om de tocht voort te zetten als plotseling het pad eindigt in een riviertje.

Oversteek tijdens wandeling
Grote stenen in water gooien en met gevaar voor eigen leven c.q. natte voeten kom je aan de overkant. Het moet je ook niet al te makkelijk gemaakt worden😉. Over het wad lopen is ook best avontuurlijk en veel verder dan je denkt. Maar achter de duinenrij is een prachtig strand met enorm grote schelpen.

Dat belooft weer een zonnige dag te worden
Op een van onze tochten ontdekten we waar de Flinstones gewoond hebben. Wat zit daar achter?

Raamwerk
Voor Beike is het hier ook een hemel op aarde, lekker los lopen en overal snuffelen. Er zijn hier heel veel wilde zwijnen bezig geweest, veel omgewoelde aarde. Beike ruikt ze wel, maar ‘s nachts zijn ze aan het werk en dan ligt Beike zacht te snurken. En wij ook 🤣 Welterusten, tot de volgende keer

1. Tilly van helden:
    4 februari 2022
    Lieve vriendjes, wat kunnen jullie toch goed genieten, prachtig om te lezen en jullie filmpjes te zien.
    Nog een mooie tijd gewenst met alle liefs van TILLY
  2. Petra dragstra:
    5 februari 2022
    We maken mooie herinneringen en houden ze zo lang mogelijk vast. Hartegroet v as n C en P
  3. Ria:
    4 februari 2022
    Fijn weer een bericht te krijgen. Mooie foto’s. Zo te zien mooi weer. Wij zijn vanmorgen flink nat geregend en de rest van de dag was steeds regen.
  4. Petra dragstra:
    Dus dit jaar alweer geen Elfstedentocht? ⛸ Dan blijven we nog even hier😘
  5. Pat:
    4 februari 2022
    Weer leuk Petra ! Veel natuur en avontuur. Maar het wordt langzaam tijd dat jullie de terugreis aantreden. Lumiere is weer open en er zijn weer bitterballen te krijgen op het terras……
  6. Petra dragstra:
    5 februari 2022
    Tja die bitterballen, zet ze maar in de frituur. Binnen een maand zijn we weer terug…..
  7. Inge:
    5 februari 2022
    Mooie foto’s! Zulke avontuurlijke wandelingen, daar krijg ik een beetje heimwee naar. Ook de stilte. De Molenhof, waar ik nu ben, kent alleen een oorverdovend lawaai een groot stuk van de dag. Fijn dat jullie zo kunnen genieten.
  8. Klaar:
    7 februari 2022
    Schitterend daar! Mooi verslag. Jaloersmakend die stilte ! Liefs voor U2
  9. Petra dragstra:
    8 februari 2022
    Hi Klaar, ‘t zijn ervaringen om lang vast te houden. En als je helemaal in je uppie bij een meer overnacht is het volgens Coen zelfs eng stil, heb ik geen last van. Ogen dicht en slapen😑
  10. Nel:
    8 februari 2022
    Genoten van jullie verhaal . Het is zo beeldend ik kan er alles bij voorstellen Liefs Nel
  11. Margreet:
    10 februari 2022
    Zo baasje zo Beike: beiden genieten ze van het uitzicht!