Ameixial, een klein paradijs

18 januari 2022 - Ameixial, Portugal

Ook hier zijn we al vaker geweest, maar nu hebben we, dankzij onze kleine buscamper, de mooiste plek van het (gratis) camper-voetbalveld.

Onze mooiste vrije plek ooit!! Wie wil hier nou niet staan met dit uitzicht!
Ook hier staan veel Fransen en vaak met hun hele hebben en houwen uitgestald. Tja als je dan ook gratis elektra, water etc. kan krijgen kan ook de elektrische kachel, tv en laptop aan. Wij hebben geen elektriciteit nodig en ook daarom is ons plekje niet bezet. Maar er zijn grootse plannen voor dit veld,Grootse plannen voor het voetbalveldzal dus wel de laatste keer zijn dat we hier kunnen genieten van de wonderschone natuur.Graffiti in centrum Ameixial Graffiti?Flinke wandelingen gemaakt en bijna door alle straatjes van het dorp gelopen

Straatnaambordjes in Ameixial Dit bord geeft

VREUGDE in de straat. Dit dorp heeft een probleem: je raakt je geld niet kwijt…

Pizza of vlaai oven?Zelf brood bakken in deze oven, maar in mijn omnia- wonderpan gaat het ook goed. Brood uit de Omnia omnia-brood

Brood is te koop in één van de twee cafés. Maar wees er snel bij want anders is het op. De enige “winkel” die groente te koop heeft is gesloten want de baas ligt in het ziekenhuis. Na 4 dagen is onze koelkast leeg en moeten we weer verkassen. En om toch wat geld te verbrassen gaan we naar de zigeunermarkt in Quarteira. Veel troep te koop maar voor Coen een nieuwe portemonnee (kan veel geld in en uit!). Een leren tasje voor mij, is eigenlijk een herentas maar voor mij heel handig. Leren spullen zijn in Portugal goed, heel voordelig en ook nog mooi. We houden het al gauw voor gezien. En wat we dan gaan zien en beleven houd ik voor de volgende keer. Tot dan👋🍀

1. Dianne:
    18 januari 2022
    Jullie hebben het weer jaloersmakend goed voor elkaar. Prachtig plekje zo. Als de plannen doorgaan wordt het waarschijnlijk allemaal keurig aangeharkt en een stuk minder charmant. Zoals overal gebeurt
  2. Petra dragstra:
    19 januari 2022
    En dat heet welvaart☹️ Sommige dingen moeten gewoon zo blijven. Vrij camperen wordt steeds moeilijker.
  3. Pat:
    18 januari 2022
    In de omnia kun je ook prima de courgette lasagna maken (daarvan heb jij mij vorig jaar het recept gegeven). Heerlijk. Ga zo door !
  4. Petra dragstra:
    19 januari 2022
    Alles kan in de wonderpan! Onze maaltijden komen 9 van de 10 keer uit de Omnia. Heeft Coen maar weinig afwas😜
  5. Ria:
    18 januari 2022
    Het ziet er prachtig uit. Hier is het de hele dag mistig. We fietsen en wandelen toch elke dag.
  6. Ria:
    18 januari 2022
    Heb het voetbalveld op de iPad gevonden. 👍👍👍
  7. Petra dragstra:
    19 januari 2022
    Op Google map kan je het puntje waar we stonden ook zien en dan dat uitzicht. Ik heb het op m’n netvlies gebrand.
  8. Nel:
    18 januari 2022
    Leuk om jullie verhaal te lezen.
  9. Petra dragstra:
    Leuk dat je meereist
  10. Jacques:
    19 januari 2022
    kort maar krachtig: ik ben jalours!!!
  11. Petra dragstra:
    19 januari 2022
    We gunnen het jou ook, maar genieten er niet minder om. Sterkte in het grauwe grijze Mestreech.
  12. Mirjam:
    19 januari 2022
    Even overkomen en de warme zon en de mooie mediterrane kleuren zien .Grijs en grauw hier maar de eerste bollen komen uit!Ook hier gaat het beginnen!
  13. Petra dragstra:
    19 januari 2022
    Hoop doet leven. Lang leve de lente🌷