Vogelreservaat

31 januari 2020 - Barcelona, Spanje

Weer even weg van zee en zand, wat verder westwaarts het land in. Voorbij Murcia en zuidelijk van Alicante is een vogelreservaat met een gedoogplek voor campers. Heerlijk om zo veel ruimte om je heen te hebben met een prachtig uitzicht.

Vogelreservaat
We staan er nog maar net en we zien al Marmereenden, Tafeleenden, Zilverreigers, Meekoeten en spotten ook de Zwarte Ibis.
Zondagmorgen gaan we in de omgeving fietsen en komen in het boerendorp Catral waar het plein vol staat met plastic stoelen

In afwachting van ......

Aan het eind van het plein staat een kapel waar precies dit geval in past. De processie in Catral
Uiteindelijk worden toch alle stoelen bezet en wordt er de klok geluid voor een plechtige mis.
In Limburg zou er een tap staan maar hier is het een snoepkraam met heerlijke chocolade en marsepein. Hier is zelfs geen café. Maar het eigenlijke dorp is een km verder en daar is wel kermis. Als we terug zijn van het café in het grote dorp komt er een stoet vrome dorpelingen , gelouterd en gezegend richting de kermis. Eind goed, al goed.