Rotsformaties

31 januari 2020 - Bolnuevo, Spanje

Rotsformaties bij Bolnuevo

De meest wonderlijke vormen en kleuren van rotsen vind je in Spanje. Deze staan naast onze (gedoog) camperplek in Bolnuevo vlakbij Cartagena. Een mooie plek met voor ons de zee en achter ons een mooi wandelgebied. Als wij aankomen staat er nog maar 1 camper maar voor dat de zon ondergaat staan er minstens 20 witte bakken van alle nationaliteiten.

Rode klei tussen de rotsen

We lopen daar de smalle bergpaadjes en rusten uit op een van de vele muurtjes die gebouwd zijn om de erosie tegen te gaan. Op een weg beneden ons zien we steeds een koppel om een berg heen lopen. Zij in een rood jack en hij in het blauw minstens 20 meter achter haar aan. Tot 3 x toe lopen ze om de berg heen. Rood voorop en blauw sjokt er achter aan. We willen wel eens weten wat daar te zien is en maken waaghalzende toeren naar beneden. Helaas op de rood/blauwe route valt niets bijzonders te zien. Misschien had meneer Blauw straf en moest hij 3 keer een rondje om de berg lopen op het tempo dat mevrouw Rood aangaf. We zullen het nooit te weten komen, want we hebben rood en blauw niet op de camperplek gezien.

Vette klei stroomt op de camperplek  Vette klei
Met deze klei kan je direct aan het werk gaan.
We belonen ons na deze wilde tocht op een Mojoto en tapas in bar Oasis aan het strand. Was weer een goeie dag.