Bem vindo Portugal

14 december 2021 - Tavira, Portugal

Het is weer even omschakelen, ben je net gewend aan de snelle Spaanse uitspraak zijn de Portugese klanken totaal anders. Maar Bem Vindo = wees welkom in het wonderschone Portugal. En inderdaad er ligt veel minder rotzooi op straat. Onze eerste stek is met over de grens in Castro Marim waar ze eindelijk het grote veld in het dorp gaan bebouwen. Lag al jaren in de planning, aangegeven met grote borden. Maar dat betekent nu dat er nog maar weinig bussen kunnen staan en dus staan alle campers in showroomopstelling   Maar voor 1 nacht moet dat kunnen, voor morgen weten we wel een mooie plek in de Campo. Met dit uitzicht, ook Portugal heeft z’n witte dorpjes

Odeleite een boerendorpen in de Campo

Een mooie wandeling daarheen en een uitstekende camperplaats voor slecht € 5,- incl warme douche. Toch prettig dat als je er vaker bent geweest je de mooie plekjes kent en herinneringen kunt ophalen. Verder noordelijk komen we in Alcoutim aan de rivier Guadiana die de grens vormt met Spanje.

Alcoutim gezien vanaf het kasteel

Er is bij het kasteel een camperplaats die al jaren bijna klaar is. Dat wil zeggen serviceplaats en receptie maar het elektrisch is niet aangesloten en een beheerder zal wel te duur zijn, dus sta je er gratis. Leuk dorp met nauwe straatjes

Hier moet je toch echt niet inrijden Coen!!

en zonnige terrassen. Van het mooie heuvelland naar de kust in Tavira. Leuk stadje, mooie fietspaden langs de kust en een ruime camperplek. Maar we willen weer even “vrij” staan en gaan naar ons alweer bekende plek in het Natuurgebied Ria Formosa.

Zonsondergang

Bij eb komen de clam zoekers het wad op, soms met roeiboot, anderen lopend. Met een harkje peuren ze in het zand en pakken een voor een de schelpjes op. Zwaar werk als je steeds moet bukken. Er zijn ook oesterbanken

Discussie tussen de vissers

Het is heerlijk om hier te lopen tussen de ooievaren en zeekoeten en andere strandvogels. Na 4 dagen gaan we weer verkassen, maar ik wil er graag in deze vakantie nog eens heen. Veel nieuws zal er niet te vertellen zijn als we zoals nu de bekende plekken bezoeken, maar dat wij er van genieten is een ding dat zeker is. Tot de volgende keer maar weer……

1. Ria:
    14 december 2021
    Ik zie wel. Jullie vermaken je goed.
  2. Tilly van helden:
    14 december 2021
    Mooi reisverhaal en prachtige foto's.
    Soms is het fijn om op bekende plekken te zijn, heel rustig, niets ontdekken en alleen maar genieten.
    Liefs, TILLY
  3. Petra dragstra:
    15 december 2021
    En zo is het Til, net of je weer thuiskomt😉😘👋
  4. Pat:
    14 december 2021
    Jaja, ook voor ons geen onbekend gebied daar. Volgens mij kun je in Tavira nog vrij staan aan de laguna (eerste afslag ipv tweede op de rotonde bij de nieuwe camperplaats). Hoe dan ook, fantastisch mooi gebied daar met heerlijke stranden. Geniet !
    Pat
  5. Petra dragstra:
    14 december 2021
    Helaas daar kan je niet meer staan, hoge boetes. We zijn er 3 keer naar toe gefietst, kon Beike weer haar bal begraven. Nu best lastig om vrij te staan. Staan nu vlakbij Monchique op mooie CP met alle voorzieningen voor 4 plaatsen. Maar dat lees je in volgende briefing. Groetjes ook aan Jacq en Mowgli
  6. Klaar:
    14 december 2021
    wat een schitterende foto's! Leuk, om zo even met jullie mee te reizen... Dank en heb het goed daar , liefz uit Lizze
  7. Petra dragstra:
    15 december 2021
    Ja leuk hè Klaar zo hebben we nog ‘s kontakt. Want Lizze ligt zo ver van Mestreech😜 daar kunnen we niet komen.
  8. Margreet:
    14 december 2021
    Wat is het toch mooi in Portugal. En verschillend, de heuvels, de bergdorpjes en een estuarium. Staan jullie nog nabij de rivier? Willen jullie een klein videotje maken met een 360 graden view. Liefs
  9. Petra dragstra:
    15 december 2021
    We zijn vandaag naar een CP in de buurt van Monchique gereden een piepklein dorpje Alfares. Maar gaan nog terug naar het voetbalveld in Armacao de Pera.
  10. Mirjam:
    19 december 2021
    Mooie foto,s en benijdenswaardige teksten. Dat mooie subtropische blauw en die zon die nunet een fijne temperatuur heeft. Vast is het genieten.