Wentelteefjes

24 december 2021 - Lissabon, Portugal

Na het boostersavontuur, ja nog steeds niet geprikt, weer uitwaaien aan zee. De 3 camperplaatsen in het vissersdorp Armacao de Pera belanden we toch weer op het oude voetbalveld aan zee. Er staan 2 grote bussen van landgenoten met veel

En samen nog meer

kleine kindjes en grote honden. Aan één kant van de Dafbus hangt het vol wasgoed. En omdat het hier een gedoogplek is mag dat niet. De aardige mevrouw van de parking begint tegen ons een beetje te mopperen en maant op een afstand de mensen de was binnen te hangen. Later geeft ze Coen een zak mandarijntjes mee en de volgende dag als we de € 2,- gaan betalen krijgen we een zak citroenen. We willen met haar ook iets delen en brengen haar een koekenpan vol dik met appelstroop besmeerde wentelteefjes. Dat laat ze zich goed smaken maar ze komt dan even later met nog meer citroenen en zoete aardappelen. We hebben het helemaal gemaakt bij haar. Het is echt geen straf om hier te staan, het weekend 21 graden, heerlijke mojito’s aan het strand en een prachtig uitzicht op de rivier die op zee uitkomt vol watervogels.

Geluk op wielen staat achterop de daf bus
hier zie achteraan een klein grijs busje: ons winterverblijf😎 Nog even iets over het boosteren. Na diverse bezoeken aan Centro de Saude: een soort GGD kregen we per e-mail een code, daarmee kunnen we de prik halen beweerden op 1 dag verschillende mensen die we tegen kwamen op terras en tijdens onze fietstocht. Olhao 10 km verder dat is de place to be. Ze had al bijna de prik klaargelegd toen het veto kwam: vandaag om 12.00 u is besloten buitenlanders niet te prikken. Lang leve één Europa. Maar wees niet ongerust we leven hier zo veilig onze bubbel en zo lang mogelijk elke dag buiten. Dus…. tot de volgende keer.

1. Pat:
    24 december 2021
    Haha, nu krijg ik de booster eerder dan jullie. Hadden we deze keer ook maar gewed….(flesje wijn, maar flensje met apperstroop klinkt ook goed)
    Wel grappig dat jullie langer in Armacao staan, want wij zijn hier in 2019 ook langer verbleven, hetgeen we eigenlijk bijna nooit doen. Tip: het restaurant op de camping aan de rotonde.
    Nog veel plezier met jullie drietjes en groetjes, ook van Jacq.
    Pat
  2. Marlies:
    He Petra en coen
    Gelukkig dat jullie daar in je eigen huisje zitten Want hier Hebben we weer 6 mensen om ons heen ondanks 2 prikken weer behoorlijk ziek Alweer eens in de lock down En met 20 graden lekker buiten is het natuurlijk goed toeven op jullie vakantie plekje Wij wensen jullie een hele mooie kerst En de verjaardags borrel doen we als jullie terug zijn
  3. Petra dragstra:
    24 december 2021
    Het houdt niet op hè Alfa, Delta, COVID, omikron. We voelen ons hier best veilig. En maandag drinken we een lekker glaasje wijn op jouw verjaardag. Alvast van harte proficiat en lieve groeten ook voor Herbert van ons drietjes.
    PS Beike is vandaag 4 jaar geworden.
  4. Tilly van helden:
    24 december 2021
    Lieve Peet en Coen, ik hoop dat jullie een mooie Kerstnacht gaan beleven met uitzicht over de rivier.
    Fijne Kerstdagen en hebben jullie ook een beetje kerstsfeer in de bus?
    Liefs en tot later, TILLY
  5. Petra dragstra:
    24 december 2021
    Lieve Til, wij hebben altijd ons eigen sfeertje dus ja kerstsfeer? Hier merk je er weinig van. Ben al blij dat ik geen kerstinkopen hoef te doen 😜 en de groentes en fruit op het marktje komen. allemaal van eigen kweek. Zo simpel kan het leven zijn. Fijne feestdagen met je lieve familie, maak het maar extra gezellig ☃️🧣🧤🥂🎂
  6. Mirjam:
    28 december 2021
    Wat een vrolijke blog. Warme zomer en eigen kerst en zonder covid.Maar hier was het ook gezellig in kleine kring van en al is de wereld afgesloten.