Hasta luego Espagne

8 december 2021 - Chipiona, Spanje

We gaan weer even naar de kust. We vinden een officiële camperplaats met de zee aan onze voeten en een fietspad naar het dorp Chipiona, slechts 4 km. Maar Madre Mia wat een troep langs de straat. Terwijl er 6 vuilbakken aan de straatkant staan, vliegt het afval langs je heen. Chipiona is super schoon en het zal er in het hoogseizoen ook wel aardig vollopen

Kasteel in Chipiona aan zee

.Nu zijn het vooral de locals die de terrassen bezoeken en dat geeft het dorp nog enige reuring maar de mooie boulevard is super rustig.
Van een mede Camperaar horen we dat men vanaf 1 dec. een geldige PCR test moet hebben gedaan wil je legaal de grens met Portugal over. We zitten nog 290 km van Portugal af en we hebben er wel zin in om te gaan. Nemen we de kortste weg? 260 kilometertjes.

Zonneroos

Doen!! Foutje want we hebben er zeker 2 uur langer over gedaan, kwamen door het nationaal park Donana met wegen als: nemen we het linker of het rechter gat.Het is een enorm groot gebied met slechts één zandweg, waar de groene vuilnisophalers de restanten van de zondagpicknick opruimden. Daar kan het dan weer wel!

Donana natuurreservaat
Eindelijk waren we de zandweg in het bosgebied uit, kwamen we op nog veel slechtere wegen. Ooit had hier asfalt gelegen, maar wat moet je als hier slechts 1 x per jaar een verdwaalde toerist langskomt? En een eenzaam schaap.In het Donanapark in Spanje
Groeten van de familie Hopeloos🤣😘

1. Pat:
    8 december 2021
    Mooie foto’s en weer een avontuurlijke route. En lekker weer zo te zien. Wij komen pas is februari weer. Dus volhouden !
    Nog veel plezier en mooie plekjes.
  2. Petra dragstra:
    8 december 2021
    Wat leuk Pat en jullie komen samen? Wij houden hier een plekje vrij😜 Portugal is TOP.
  3. Pat:
    8 december 2021
    Wanneer we komen, weet ik nog niet.
    Maar als we komen, dan met zn drietjes (incl Mowgli).
  4. Mirjam:
    9 december 2021
    Je schrijft zo beeldend dat ik het voor me zie.Heerlijk zonnetje elke dag en zo rustig..En naar Portugal over enge wegen..Het lijkt wel Afrika!Jullie hebben er duidelijk zin in.Goede reis
  5. Marlies:
    9 december 2021
    He petra en coen
    Dat beeldend schrijven klopt helemaal En dan die foto van dat eenzame schaap Toevallig een eenzame koe aan de overkant van de maasVerlaten dorpjes zand weggetjes en rust Herrinneringen van vakanties komen boven En ook wel het gevoel wat mooi dat jullie dat nu weer even mee maken Met de voet van Herbert gaat het heel goed We zijn met belangrijke dingen bezig Het weer hier is triest en grijs Maar hout kachel en kaarsjes en tegenwoordig een snurkende kat ,hopenlijk binnen kort de eerste sneeuw is het vertoeven in ons huisje ook zeer aangenaam Verheug me op je volgende berichtje groetjes ook van Herbert
  6. Petra dragstra:
    10 december 2021
    Wat leuk Marlies om jouw reactie te lezen en wat fijn dat het nu eindelijk beter gaat met de wond op Herberts voet. Dat heeft lang geduurd. Als wij op het terras zitten met een lekkere cocktail denken we eraan dat het thuis zitten met een snurkende kat net zo fijn kan zijn. Het gaat erom dat je je veilig en geborgen voelt. En daar maak ik me, wat jullie betreft, geen zorgen om. Veel iets van ons🍀👋