(s)Tom (s)Tom

28 november 2021 - Chipiona, Spanje

Waarom heeft mijn privé chauffeur meer vertrouwen in zijn navigatie systeem en negeert hij te vaak mijn uitstekend richtingsgevoel (!). Ik heb al wel eens beweert dat waar DHL, Post NL en GSL komen ook onze camper er wel doorkomt, maar toch niet in deze nauwe straatjes bergopwaarts naar het kasteel of de kerk die altijd boven alles uitreiken. Handenwrijvend, billenknijpend, spiegels inklappen komen we er niet zonder krassen door😖 ik zal er verder niet over uitweiden maar ik was van plan uit de bus te stappen. Helaas kon dat niet want we zaten klem tussen muur en geparkeerde auto’s. Voortaan vertrouw ik op mijzelf en googlemap en blijf toch liever bijrijder. Zou het van m’n leven niet wagen om door deze straatjes te rijden. Geen foto’s van deze drama’s in Antequera, Olvera en nog zo’n mooi bergdorpen. Ik ga wel lopen.
Na deze toestanden toch wel mooie fietstochten in Olvera, wandelingen in Algodonales en El Torcal gemaakt. vooral dat laatste is een fantastisch mooi wandelgebied met grillige rotsen uit de karsttijd.

Rotsen uit de karstperiode
We zagen steenbokken genieten van de zon.

Nog trek in pannenkoeken?
en pannenkoeken voor de lunch.
Hoewel we hier twee jaar geleden met Mar en Hen zijn geweest, krijgen we er niet genoeg van. Het was weer genieten.
Wij willen alle vrienden en familie bedanken voor hun leuke reacties en het spijt ons erg dat we jullie niet kunnen bijstaan in de nieuwe lockdown😜 Onze taak is nu de Spaanse economie op te krikken ……

1. Jos Gijsen:
    28 november 2021
    Zo'n n mooie wandeling doet de heikele rit weer snel vergeten.
  2. Petra dragstra:
    Hoi Jos. Je hebt gelijk, bij elke stap een frustratie minder 😉
  3. Carry:
    28 november 2021
    Bijstaan in de lockdown gaat het beste door bij iedereen uit de buurt te blijven. Krik maar flink aan de Spaanse economie en maak plezier.
  4. Dianne:
    28 november 2021
    Ja, een auto die te groot is (of lijkt?) voor een bergdorp; dat kennen wij ook. Bij ons liep het uit op een kilometer achteruitrijden en liep het zonder schade af. Wel zonder de caravan toen. Blijf maar lekker daar, want hier is het koud, klam en grijs en code bijna zwart. Geniet van de omgeving, krik de economie daar op en kom pas terug als het hier weer 2019 is
  5. Petra Dragstra:
    28 november 2021
    We kunnen niet terug in de tijd, dus 2019 gaat niet lukken. Weg met de wappies!! En sterkte in zwart Nederland.
  6. Margreet:
    28 november 2021
    De wandeling in Torcal was inderdaad heel mooi. Ook toen hebben we het besluit genomen om terug te lopen want de afgrond was te diep voor het smalle paadje. Ik ben blij dat we gewoon terug gelopen zijn :)
    En met krassen weten we toch wel raad Coen?
  7. Henry:
    28 november 2021
    Inderdaad het was toen een prachtige wandeltocht waar ik het ook wel even heel benauwd kreeg van het gevaarlijke pad met de diepe afgrond.
  8. Ria:
    28 november 2021
    Gelukkig was het later mooi. 🤗
  9. Pat:
    28 november 2021
    Zo, nu weer even genoeg spannende straatjes gehad.
    De volgende keer met de fiets dus !
    Veel plezier nog.
    Hier is het weer iets minder …..
  10. Petra dragstra:
    28 november 2021
    Hi Pat. Morgen richting Portugal, zitten nu vlakbij Cadiz. Op 1/12 moet iedereen bij de grens van Portugal een PCR test hebben gedaan. Hebben wij geen zin in.
  11. Pat:
    28 november 2021
    Heeerlijk !!! Veel plezier en let n beetje op Coen.
    We moeten nog vergaderen……
  12. Marlies:
    29 november 2021
    Ha Petra Mijn prive chauffeur heeft daar ook vaak last van Ogen dicht doen en gebedje spreken Maar uit eindelijk kom je dan toch op de mooiste plekjes terecht We zitten hier Spinnende kat op schoot , houtkachel ,veel kaarsjes aan Muis stil op straat De belgen komen natuurlijk niet meer En weer eens heel goed oppassen bah bah Maar de creativiteit komt weer boven Wens jullie een hele mooie trip verder Groetjes ook van Herbert
  13. Petra Dragstra:
    29 november 2021
    Hoi Marlies, wat gezellig met Herbert, kat en kaarsjes en zonder Belgen. Gaat het nu beter met de voet van Herbert? Pas maar goed op hem, want we hebben maar één Pruus in onze straat. Ik zeg maar zo: in tijden van nood komt de creativiteit weer bloot. Liefs van Coen en mij en een lik op je wang van Beike
  14. Tilly van helden:
    29 november 2021
    Wat weer een mooi, spannend reisverhaal, en vooral samen, komen jullie overal.
    Het is hier grijs en koud, maar als je daarvan houdt, zoals ik, is er niets mooiers.
    Heb het fijn jongens en geniet met liefs van TILLY
  15. Mirjam:
    1 december 2021
    Toch heel moedig dat de chauffeur door die steile nauwe straatjes durft.Maar als je ook zon hebt .. Heerlijk om gezellig jullie warme verslag te lezen terwijl wij de geraniums bekijken
  16. Petra Dragstra:
    1 december 2021
    Zorg jij maar goed voor de geraniums😜 Wij zijn nu in Portugal, wat sneller dan gepland maar per 1 dec is PCR test hier verplicht. Hadden we geen zin in. Gaan wel een booster halen als we in een grotere plaats zijn maar hier in de bush bush wordt dat moeilijk. Mooi hier hoor wel geen geraniums maar wel madrihono. Is een struik met rode vruchten waar ze zeer sterke drank van maken.