Cabo de Gata-Níjar

21 januari 2020 - Las Negras, Spanje

Vulkanisch gesteente, zandduinen, zoutvlakten, en mooie baaien, onverharde hobbelwegen, vissersdorpjes; in het 29.000 ja grote Parque Natural de Cabo de Gata vind je dit allemaal. Ten westen van de Cabo vind je de enige woestijn die Europa rijk is en waar zelfs een Mini-Hollywood te bezichtigen is. Een gebied dat geschikt is voor wildwestfilms. Clint Eastwood heeft er ook rond gelopen.

Fietsen over de Via Verde in Lucainena de los Torres

Wij hebben er gefietst over Via Verde, de oude spoorwegen getransformeerd tot fietspaden.

Las Negras is zo’n mooi dorpje, nog niet verpest door toeristenbeton. Vorig jaar hadden we daar een mooi vrij plekje hadden gevonden en we reden daar direct op af. Het is niet erg vlak, maar je kunt er met je keggen ruim staan. Er staat al een bus, maar het vlakke plekje is nog vrij. De Fransman is bezig met stenen te verleggen. Met woedende gebaren laat hij zien dat die stenen voor zijn plek zijn. Dachten we toch even dat hij ze voor ons neerlegde.
50 meter verder was het sportveldje verandert in een plaats voor het alternatieve publiek.

Alternativo’s om ons heen

Las Negras staat bekend als hippiedorp en hier hadden de rasta/hasjiesj rokende oude rockers zich verzameld in hun omgebouwde vrachtwagens, tourbussen, bestelbussen en een enkele “echte” camper. Hier voelen we ons helemaal thuis. Veel honden dus veel aanspraak en het lekkere vrije leven vinden we hier weer

beter een GOEDEMORGEN dan een slechte dag

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henry:
    Goedemorgen :)
  2. Jacques:
    21 januari 2020
    ouwe hippies het bloed kruipt waar het niet gaan kan zullen we maar zeggen. wel mooi daar he.
    veel plezier
  3. Petra dragstra:
    21 januari 2020
    We voelden ons helemaal thuis😜
  4. Irma dakman:
    22 januari 2020
    Mooi zo! Het doet me goed te lezen dat jullie je van de geruite overhemden en lycra bloementruitjes hebben losgescheurd en nu fijn tussen de blote basten met kralen zitten!
    Dat is pas thuiskomen!
  5. Margreet:
    22 januari 2020
    Ha die Irma: blote basten met kralen en.. korte broeken natuurlijk :)