Van het ene jaar in het andere, niets veranderd.

8 januari 2022 - Barão de São João, Portugal

En zo zijn we zomaar een nieuw, vers en onbespoten jaar in gewandeld. Alleen het jaartal is veranderd de dagen blijven hier even zonnig en met allemaal lieve leuke mensen om ons heen kunnen de eerste maanden van dit jaar niet lang genoeg duren. Het spreekt vanzelf dat we alle lezers van deze blog, ieder op zijn of haar manier, mooie ervaringen wensen. Een onbespoten jaar is het al niet meer voor ons want gisteren toch nog de booster gekregen.
We hoppen van piepkleine dorpjes in het heuvelland weer naar vissersdorpen en soms oerlelijke hoogbouw.

Nog één huisje blijven staan tussen al die lelijke flatgebouwen
hier hebben zo nog een mooi blauw huisje laten staan.
Een hippie dorpje Barao de Sao Joao (ken je het Esther?) met bijbehorende wappies, ofwel een krities geluid over de vaccinaties. Portugese Wappies of gewoon kritische bewoners?
Er staat nog een huisje te koop, liefhebbers?Te koop, denk dat de bloemen meer waard zijn!
Her beeld bij het kerkje vond ik wel heel opmerkelijk: Jezus die zichzelf van het kruis bevrijdt. De kunstenaar is ook journalist, dus van meerdere markten thuis.

Jezus bevrijdt zichzelf van het kruis
Het is jammer dat het nu niet lukt om video’s mee te sturen, dan zou je kunnen meegenieten van onze oudejaarsavond met muziek van mede camperaars en onze zwempoging in de ruige golven.

Tot zover, morgen weer een nieuwe 👋

1. Esther:
    8 januari 2022
    Jazeker! In Barao de Sao Joao was ik met een van de laatste grote hippiemarkten, geweldig wat een verzameling kleurrijke mensen en bussen. Ik stond me er in de brandende zon in een net iets te strak tweedehands winter surfpak te heisen achter zo’n mooie bus om te passen…. Ik kon hem daarna pas weer uitkrijgen met hulp en veel gezweet😅. Veel goeie herinneringen aan ons plekkie boven het dorp met nog twee bus zwerveraars, een Engelse psycholoog en Australische met precies zo’n Scudo als de mijne….. Genietse daar!!!!
  2. Pat:
    8 januari 2022
    Het ziet er alweer fantastisch uit bij jullie. Mooie fotos’s, plekjes en leuke belevenissen.